Aloitin myyntitehtävissä Nokia Datalla 1989, ja viisi vuotta myöhemmin minusta oli tullut lama-ajan myyntimies. Siirryin brand manageriksi Olville ja reilu kolme vuotta myöhemmin Suomen McDonald’s -ketjun markkinointipäälliköksi.
Vuosituhannen vaihteessa aloitin MTV:n markkinointijohtajana hetkellä, jolloin Maikkari oli menettänyt monopoliaikaisen identiteettinsä, muttei löytänyt vielä uutta tilalle – ensimmäinen turnaround-rastini.
Elisa-konsernin markkinoinnista vastaavana johtajana sain perehtyä ison pörssiyrityksen johtoryhmätyöskentelyyn. Vuonna 2004 Elisa oli vielä perinteinen teleyhtiö, jota aloimme kääntää ICT-palveluyritykseksi.
Vuonna 2008 aloitin mediatoimisto PMI:n (myöhemmin IUM Finland) toimitusjohtajana. Kululeikkausten jälkeen digitalisoimme tarjoomaamme ja tavoitimme vahvan yhteispelimeiningin – tulos seurasi perässä. Kolmas turnaround.
Viimeisin päivätyöni oli Pauligin markkinointijohtajana, ja nyt hyödynnän kokemustani hallitustyön ja konsultoinnin kulmasta.
Matkan varrella olen kirjoittanut kolme bisneskirjaa ja toiminut vakituisena kolumnistina kaikissa suomalaisissa talouslehdissä.
Lopuksi hieman luovasta puolestani: Valokuviini voi tutustua täällä.
Menu
Haku:
x
x
x
x
x
x
x
x
x
Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!
×
Mitattu minä
Tarjoaako itsensä mittaamisen vahvistuva trendi mahdollisuuksia teidän liiketoimintaanne? Mitä kaikkea itsestään voi mitata? Ja miten hyödyntää kerättyä dataa? Tarjoaako itsensä mittaamisen kehityskulku uusia nousevia liiketoimintamahdollisuuksia?
Nousevatko palvelut, tavarakaupan ylitse, eri tuotetarjoamia yhdistäviksi sidoksiksi? Loppuuko käyttötavaroiden myynti palveluliiketoiminnan nousuun? Mitä kaikkea palvelulla tulevaisuudessa tarkoitetaan?
Mitä kaikkea teknologia tuo terveydenhuoltoalalle? Miten lääketeollisuus suhtautuu teknologisiin hoitoihin? Mistä löytyy oikeat kumppanit? Onko teknologia terveydenhuollossa uhka vai mahdollisuus?
VUCA viittaa epävakaaseen, epävarmaan, kompleksiseen ja monitulkintaiseen toimintaympäristöön, jossa päätöksenteko on entistä vaikeampaa ja vain muutos pysyvää.
Haluatteko ymmärtää toimintaympäristön muutosta? Kaipaatteko keinoja perustaa päätöksentekonne kestävämmälle pohjalle? Haluatteko mielummin johtaa keskustelua vai yritättää pysytellä perässä?
Hankitaanko tulevaisuudessa asuminen, liikkuminen, siivouspalvelut ja harrastukset yhtenä palvelupakettina kuukausimaksulla? Muuttuuko omistamisen merkitys radikaalisti? Miten tämä vaikuttaa yritysten ansaintaan?
Kysy tulevaisuuden ennakoinnin asiantuntijalta, kysy Luotzilta.
Liiketilojen suunnittelu on usein hyvin teknis-taloudellista, kun "tunnelmien" suunnittelu jää vähemmälle huomiolle. Miksi? Entä miten tulevaisuudessa?
Tulevatko asiakkaalle luodut tunnelmat ja brändielämykset nousemaan palvelukokemuksen keskiöön? Entä pelillisyys ja asiakkaiden osallistaminen? Vai hoitaako jakelutiesuunnittelun tulevaisuudessa peliteollisuus?!
Kysy tulevaisuuden ennakoinnin ammattilaisilta, kysy Luotzilta.