Aloitin myyntitehtävissä Nokia Datalla 1989, ja viisi vuotta myöhemmin minusta oli tullut lama-ajan myyntimies. Siirryin brand manageriksi Olville ja reilu kolme vuotta myöhemmin Suomen McDonald’s -ketjun markkinointipäälliköksi.

Vuosituhannen vaihteessa aloitin MTV:n markkinointijohtajana hetkellä, jolloin Maikkari oli menettänyt monopoliaikaisen identiteettinsä, muttei löytänyt vielä uutta tilalle – ensimmäinen turnaround-rastini.

Elisa-konsernin markkinoinnista vastaavana johtajana sain perehtyä ison pörssiyrityksen johtoryhmätyöskentelyyn. Vuonna 2004 Elisa oli vielä perinteinen teleyhtiö, jota aloimme kääntää ICT-palveluyritykseksi.

Vuonna 2008 aloitin mediatoimisto PMI:n (myöhemmin IUM Finland) toimitusjohtajana. Kululeikkausten jälkeen digitalisoimme tarjoomaamme ja tavoitimme vahvan yhteispelimeiningin – tulos seurasi perässä. Kolmas turnaround.

Viimeisin päivätyöni oli Pauligin markkinointijohtajana, ja nyt hyödynnän kokemustani hallitustyön ja konsultoinnin kulmasta.

Matkan varrella olen kirjoittanut kolme bisneskirjaa ja toiminut vakituisena kolumnistina kaikissa suomalaisissa talouslehdissä.

Lopuksi hieman luovasta puolestani: Valokuviini voi tutustua täällä.