KOKEILE ENNAKOINNIN VOIMAA – TUNNISTA TULEVAISUUDEN KILPAILUETUSI
”Muutos kiihtyy, liiketoiminta ei voi enää perustua vain tehokkaaseen reaktiivisuuteen. Menestyjät ovat jo tarttuneet muutoksesta nouseviin uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin – monet tunnistaneet mahdollisia uhkia. Tulevaisuus on NYT” toteaa Näkemysverstas Luotzi Oy:n toimitusjohtaja Markku Kanerva.
”Tulevaisuuteen valmistautuneet ja ennakointia järjestelmällisesti toteuttavat yritykset ovat 33 % kannattavampia ja kasvavat 200 % keskiarvoa nopeammin” siteeraa Kanerva, EDHEC Business School, professor Rene Rohrbeckiä (Talouselämä 1/2022)
“Tuomme ennakoinnin nyt yhä useamman organisaation ulottuville”, hän jatkaa ja toteaa Luotzin tavoitteena olevan kotimaisten PK-yritysten kilpailuetujen kristallisointi muuttuvassa markkinassa.
Näillä kevyillä ennakointipalveluilla jokainen yritys tai organisaatio saa runsaasti eväitä oman kilpailukykynsä vahvistamiseen aina ennakointi maturiteettinsa arvioimisesta strategiatyön taustoittamiseen ja tulevien kehityssuuntien arviointiin.
Markku kanerva
luotzin perustaja ja ennakointikonseptin kehittäjä
Toimintaympäristön muutoksista nousevien uusien strategisten liiketoimintamahdollisuuksien tunnistaminen ja niiden konseptointi on Markun erityisosaamista, josta hänellä on kokemusta jo reilut 15 vuotta. Hän on kehittänyt Luotzin ennakointikonseptin, jossa tulevaisuustieto törmäytetään asiakkaan substanssiosaamisen kanssa ja löydökset hyödynnetään konkreettisesti kilpailuedun luomiseen.
“Yhä useammin kilpailu tulee oman toimialan ulkopuolelta, mikä tekee siiihen varautumisesta haastavaa – muttei mahdotonta!”
Ajatuksia herättävä ja maailmaasi ravisuttava keynote sekä toimialakohtainen näkemys toimialan näkymiin voimakkaimmin vaikuttavista muutosilmiöistä (ja näiden vaikutus asiakkaan asiakkaiden toimintaan). Johtoryhmille, avainasiakkaille, hallitukselle tai työryhmälle.
Esityksen päätteeksi ryhmätyö, jossa pureudumme toimialaasi vaikuttaviin ilmiöihin ja niiden vaikutuksiin liiketoimintaanne. Harjoitus tehdään pienryhmissä. Lopputuloksien yhteinen analysointi ja tulosten yhteenveto sekä 1-2 sivuinen loppuraportti.
Syvääluotaava keynote toimialasi näkymistä ja muutosilmiöistä, jotka yhdessä ennakkotehtävän kanssa luovat pohjan skenaarioharjoitukseen ryhmissä. Löydökset kiteyttää 1-2 sivuinen loppuraportti.
Ryhmissä iskemme kyntemme konkretiaan ja pureudumme toimialaanne eniten vaikuttaviin ilmiöihin skenaarioiden näkökulmasta.
Ajatuksiaherättävää, innostavaa ja – mikä parasta – konkreettista ja erinomaisen hyödyllistä.
Yrityskohtaisesti räätälöity Keynote, jonka jälkeen yhteinen, fasilitoitu paneelikeskustelu sekä löydökset kiteyttävä 1-2 sivuinen loppuraportti.
Tämä sparraus on räätälöity erityisesti hallituksen, johtoryhmän ja/tai hallintoneuvoston innostamiseen ja haastamiseen. Toimii erinomaisesti strategiatyössä avaten uusia katsontakantoja ja out-of-the-box -ajattelua.
Toimii myös seminaareissa yleisön osallistamisen välineenä.
Asiakkaittesi muuttuviin tarpeisiin perustuva selvitys nojaa heidän omiin näkemyksiin. Näkemyskeskustelut käydään kokeneiden futuristien (yritysjohtajien, hallitusammattilaisten ja tulevaisuusasiantuntijoiden) toimesta, jolloin niissä päästään tavallista kyselytutkimusta syvemmälle asiakkaiden odotuksiin, toiveisiin, tarpeisiin, pelkoihin ja uhkiin.
Tuloksena syntyy paitsi selkeää kilpailuetua myös asiakkaiden tarpeita ja odotuksia avaava konkreettinen tulevaisuusnäkymä organisaationne hyödynnettäväksi. Kiitetty konsepti, josta olemme saaneet runsassti positiivista palautetta.
Näin haluamme aina asiakkaita muistuttaa. Tulevaisuuden ennakointi perustuu tieteelliseen tutkimukseen, jossa kerätään ja analysoidaan satoja muutoksesta nousevia ilmiöitä ja jaetaan ne vahvistuviin, heikkeneviin tai villeihin kortteihin. Yhteistyökumppanimme tulevaisuustiedon tuottajana toimii mm. Futures Platform Oy.
Markku Kanerva / CEO / johtava konsultti, perustajaosakas T. +358 505 029 700 / markku@luotzi.fi
Pasi Turkka / luova johtaja, perustajaosakas T. +358 503 287 662 / pasi@luotzi.fi
x
x
x
x
x
x
x
x
x
Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!
×
Mitattu minä
Tarjoaako itsensä mittaamisen vahvistuva trendi mahdollisuuksia teidän liiketoimintaanne? Mitä kaikkea itsestään voi mitata? Ja miten hyödyntää kerättyä dataa? Tarjoaako itsensä mittaamisen kehityskulku uusia nousevia liiketoimintamahdollisuuksia?
Nousevatko palvelut, tavarakaupan ylitse, eri tuotetarjoamia yhdistäviksi sidoksiksi? Loppuuko käyttötavaroiden myynti palveluliiketoiminnan nousuun? Mitä kaikkea palvelulla tulevaisuudessa tarkoitetaan?
Mitä kaikkea teknologia tuo terveydenhuoltoalalle? Miten lääketeollisuus suhtautuu teknologisiin hoitoihin? Mistä löytyy oikeat kumppanit? Onko teknologia terveydenhuollossa uhka vai mahdollisuus?
VUCA viittaa epävakaaseen, epävarmaan, kompleksiseen ja monitulkintaiseen toimintaympäristöön, jossa päätöksenteko on entistä vaikeampaa ja vain muutos pysyvää.
Haluatteko ymmärtää toimintaympäristön muutosta? Kaipaatteko keinoja perustaa päätöksentekonne kestävämmälle pohjalle? Haluatteko mielummin johtaa keskustelua vai yritättää pysytellä perässä?
Hankitaanko tulevaisuudessa asuminen, liikkuminen, siivouspalvelut ja harrastukset yhtenä palvelupakettina kuukausimaksulla? Muuttuuko omistamisen merkitys radikaalisti? Miten tämä vaikuttaa yritysten ansaintaan?
Kysy tulevaisuuden ennakoinnin asiantuntijalta, kysy Luotzilta.
Liiketilojen suunnittelu on usein hyvin teknis-taloudellista, kun "tunnelmien" suunnittelu jää vähemmälle huomiolle. Miksi? Entä miten tulevaisuudessa?
Tulevatko asiakkaalle luodut tunnelmat ja brändielämykset nousemaan palvelukokemuksen keskiöön? Entä pelillisyys ja asiakkaiden osallistaminen? Vai hoitaako jakelutiesuunnittelun tulevaisuudessa peliteollisuus?!
Kysy tulevaisuuden ennakoinnin ammattilaisilta, kysy Luotzilta.